Thursday, August 13, 2009

Seseorg yg bernama lelaki

Kenapa kita perlu lelaki dlm hidup?n im not sure whether i need one rite now..either im not ready or the other side is not ready.setuju x if i say perempuan lebih matang dr lelaki,i didnt say all but mostly..i noe im still young n got a lot of times to find sum1 who is really suitable wit me.but y when we stuck with sum1,we hardly to let him go evendo our r'ship is not dat happy.wat kind of guys do guys like?for me..i need sum1 who is reali can understand me n honest.izzit so hard to understand sum1?i realize dat im with sum1 who doesnt wan any commitment.guys if u love sum1,we rather do anything rite,susah senang bersama2,but juz remember dis,biler kita buat baik org tak nampak,tapi biler kita wat slh,trus kita dimarahi.izzit fair?am i too emotional?i didnt ask him to kol or text me 24/7,but if he reali love me,of coz he will try to text or kol me once a day..it sad to noe dat people dat we love doesnt reali care how we feel..am i stupid to let him have my love?y itz so hard to let him go.love makes my life so complicated.am i need to change?or he need to change?but im sure he will not change.dis is wat i feel about him,sori if wat i said is not rite,correct me if im wrong.i noe he love me but im not sure whether he love me becoz he is lonely or he reali love me.n he did admit to me b4 dat he doesnt wan any commiment.wat does dat mean?i miss the old him,who reali love me n sanggup wat ape je..kol me,text me,kol me baby..but now no more..dulu kitaorg slau kongsi cerita,make jokes..it so much fun..im happy b4.haih..i reali2 miss him.wat makes he change?i need him back.or mayb im not the one for him or mayb he have sum1 else..i dunno..only he can tell me.i hope he can do sumthing regarding dis.itz nice if we can sit n talk.

4 comments:

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

kerna lelaki tula akn membentuk tulang yg bengkok pada tulg rusuk wanita tu...
so phm2 la ek??

kiff2011 said...

"Seseorg bernama lelaki"...siapakah yg saling memerlukan? Adakah perempuan @ lelaki? Wanita lebih cepat matang berbanding lelaki bersesuaian dgn fitrah kejadian insan,wanita lebih awal datang baligh berbanding lelaki.Siapa lebih memerlukan?Lelaki amat memerlukan perempuan.Hawa diciptakan oleh Allah S.W.T sebagai memenuhi kesunyian Adam.Lelaki yg matang perlu lebih bersikap sebagai pelindung kepada wanita kerana sifat fitrah wanita itu lembut.Kelembutan itu perlu dibelai dgn kesopanan.Kelembutan akan hancur bila mana kekerasan digunakan.Kekerasan dan paksaan menyebabkan kelukaan lantas hanya memiliki tubuh bukan hati dan perasaan.Lelaki perlu lebih bersopan(romantik) dlm memiliki perempuan.Sifat ego lelaki perlu dikikis.Lelaki yg berkongsi kehidupan dgn perempuan seumpama dua badan satu nyawa.Kehebatan seorang perempuan ialah hati budinya.Hargailah perempuan ...kerana mereka adalah isteri, adik, kakak dan ibu.Mudah untuk mencari perempuan matang tetapi sukar sekali mendapat lelaki yg matang.Pimpinlah lelaki yg dikasihi menjadi matang.Lelaki perlu dipimpin dgn belaian kasih sayang bukan dipaksa.Fitrah kejadian lelaki...kalah pada belaian wanita.

Hanya jauhari mengenal manikam.....
Ihklas dari Abg Kiff.(Terima kasih isteri ku)

Basic Attire said...

toon!! cik ni. haha. tak yah syg lelaki mcm tu. buang masa. biase la lelaki.. kejap je berubah. so, baik buat bodo. put urself first. and ignorance is a bliss. percaya lah.

anyways, sila visit basic attire blk yeee. promote promote la =)))

Amelynina said...

amboi afiq..ye la..abg kiff,thanks.cik!ye baik,saya akn promote web anda..hehe